کتابخانه مرکزی
۱۴۰۳/۲/۹
1401/08/22
کسب رتبه اول کتابخانه های بیمارستانی کشور توسط دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد
ششمین همایش ملی کتابداران پزشکی و اطلاع‌رسانان سلامت 19 و 20 آبان در تالار امام خمینی (ره) دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی برگزار شد. خانم فاطمه افشارپور رئیس کتابخانه مرکزی اعلام کردند، کتابخانه بیمارستان هاجر دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد موفق به کسب رتبه اول کتابخانه های بیمارستانی دانشگاه های تیپ 2 کشور شد.
همچنین خانم مرضیه طهماسبی، رتبه دوم کتابدار مراکز آموزشی- درمانی سال 1401 را کسب کردند.
عکس کلیه برگزیدگان این همایش را می توانید در این فایل مشاهده کنید.
 
 
 
در افتتاحیه این همایش، دکتر یونس پناهی معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با بیان نقش موثر کتابداران در کاهش بار بیماری‌ها و مدیریت منابع مالی در حوزه سلامت، دیجیتالیزه شدن کتابداری پزشکی را ضروری دانست.
ایشان با اشاره به تاکید وزیر بهداشت بر هوشمندسازی کتابداری و تدوین برنامه‌های جامع این معاونت، به ویژه مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی وزارت بهداشت، تصریح کرد: یکی از مقوله‌های جدی در حوزه سلامت تولید علم و فناوری است و امروزه کشورهایی که در تولید علم پیشرو هستند، بر دنیا تسلط دارند؛ به بیان دیگر داشتن اطلاعات، تولید علم و مرجعیت علمی نماد و ابزار قدرت محسوب می‌شود.
معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت یکی دیگر از اولویت‌های این وزارتخانه را توانمندسازی نیروی انسانی به منظور هوشمندسازی کتابداری در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور دانست و گفت: کتابداران توانمند در حوزه علم و فناوری در سلامت می‌توانند مشاوران خوبی برای همکاران بالین باشند.

دکتر پناهی با تاکید بر ضرورت توجه به اشتغال آفرینی در عرصه کتابداری، دانش بنیان کردن این حوزه را بستر مناسبی برای دیجیتالیزه کردن آن با کمترین هزینه و بیشترین بهره‌وری دانست.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت بر لزوم توجه به موضوع پزشکی از راه دور (Tele Medicine) نیز اشاره کرد و گفت: سهم کتابداران در فراهم کردن امکان دسترسی پزشکان به اطلاعات و دانش بروز و به موقع، بسیار چشمگیر است. با ایجاد این بستر خطاهای پزشکی که ناشی از دسترسی به محتوای خام و غلط است، به حداقل می‌رسد و در نهایت منجر به نقش‌آفرینی شما در مدیریت اقتصاد سلامت نیز خواهد شد.

همچنین دکتر فاطمه شیخ شعاعی رییس مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت نیز در این همایش به اقدامات این مرکز در راستای توسعه هوشمندسازی فضا و تجهیزات و دیجیتال سازی خدمات و منابع کتابخانه‌ها و مراکز اطلاع‌رسانی پزشکی اشاره و بر اهمیت توانمندسازی نیروی انسانی برای تحقق اهداف در این مسیر تاکید کرد.

وی از طراحی دوره‌های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به منظور توانمندسازی کتابداران خبر داد و افزود: برنامه‌ریزی لازم برای برگزاری دوره کتابدار بالینی در دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور با گرنت ویژه دانشگاه علوم پزشکی مجازی برنامه‌ریزی توسط مرکز توسعه و هماهنگی اطلاعات و انتشارات علمی صورت گرفته است. همچنین طراحی و برگزاری دوره کتابدار پژوهشگر و متخصص اطلاعات در بحران نیز در دست اقدام است.

در پایان این موفقیت را به تمامی کتابداران پر تلاش دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و معاونت تحقیقات و فناوری تبریک و تهنیت میگوییم.
تعداد بازدید:
560
نویسنده:
منبع:
امتیازدهی
میانگین امتیازها:4 تعداد کل امتیازها:5
مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
کد امنیت
 
آدرس : شهرکرد، مجتمع آموزشی رحمتیه ، کتابخانه مرکزی
کدپستی :8813833435           تلفن :33333226-038
                   دور نگار :33331471-038
                      centlib@skums.ac.ir    
https://centlib.skums.ac.ir
تاریخ بروز رسانی 1403/02/09
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد میباشد.
Copyright © 2014 S.K.U.M.S - All rights reserved
A+ A-
Powered by DorsaPortal